Šířka ráfku
Šířka ráfku je uváděna v palcích a od originálních kol, případně hodnot v technickém průkaze se může lišit. Pokud tato situace nastane, měly by být nově zakoupená kola zapsaná prostřednictvím typového listu do TP.
1" (palec) = 2,54 cm
Průměr alu kola
Průměr kola je vždy udáván v palcích.
Standardní rozměry litých kol se pohybují v rozmezí 14 – 22 palců v závislosti na typu vozu. Obecně platí, že čím větší kolo zvolíte, tím vyšší bude jeho cena a s tím spojené další náklady v podobě nových, většinou nízkoprofilových, pneumatik.
ET
ET, jinými slovy zális nebo offset, udává vzdálenost podélné osy disku od dosedací plochy disku, tzn. o kolik bude alu kolo vyčnívat z blatníku. Čím je tato hodnota vyšší, tím více bude kolo zapuštěno v podběhu. Umístění kola tak ovlivňuje i ovladatelnost a bezpečnost vozu.
Rozteč
Rozteč neboli PCD je uváděna v milimetrech. Každý disk je vybaven několika upevňovacími otvory, kterými je upevněn k náboji auta. Rozteč tedy udává počet děr a průměr kružnice, na které jsou šrouby umístěny (např. 5x112). V závislosti na značce vozu může být disk dotažen šrouby nebo maticemi. Disk má 3, 4, 5 nebo 6 upevňovacích otvorů.
Středový otvor
Velikost středového otvoru, nazývaný také CB, je uváděna v milimetrech a u jednotlivých výrobců se zpravidla liší. V případě odlišného průměru na voze a disku se používají plastové nebo kovové středící kroužky. Bez nich by kolo nebylo správně vycentrováno a při jízdě by docházelo k vibracím. To může zapříčinit chvění volantu, nerovnoměrné opotřebení pneumatik nebo nebezpečí při jízdě ve vyšších rychlostech.
Nosnost disku
Každé alu kolo má stanovenou maximální nosnost (kg). Musí odpovídat hmotnosti vozidla dělené čtyřmi (nebo více u SUV). Zvolíte-li kolo s nižší nosností, než vyžaduje výrobce, budete se potýkat s vážným problémem při STK i neplatností pojistky v případě nehody.