K poškození pneumatik dochází většinou jejich nesprávným používáním nebo z důvodu špatného technického stavu vozidla.

Ojeté kraje
Jízda s podhuštěnou pneumatikou způsobuje výraznější opotřebení na ramenou běhounu než v jeho středu, čímž dochází k viditelnému ojetí krajů pneumatiky.

Ojetý jeden kraj
Špatně seřízená geometrie vozu může způsobit výraznější opotřebení běhounu od jedné strany ke druhé.

Ojetý střed
Jízda s přehuštěnou pneumatikou může způsobit větší opotřebení ve středu běhounu než na jeho ramenou.

Nerovnoměrné opotřebení
Nesprávná geometrie vozu či závada tlumičů způsobuje nepravidelné opotřebení, tzv. odskákání, a to většinou na nehnací zadní nápravě.

Boule na bočnici
K tomuto poškození dochází přetržením jednoho či více vláken kostry pneumatiky nejčastěji v důsledku najetí na překážku (obrubník, výmol,..), případně přiskřípnutí bočnice mezi překážku a ráfek.

Přetržená vlákna kostry
Díky jízdě na podhuštěné pneumatice dojde k zahřívání bočnice a jejímu následnému poškození.