... e-shop s autodíly!

Časté závady brzd

Spolehlivé brzdy jsou základem pro bezpečnou jízdu. V následující tabulce se dočtete několik případů signalizujících závadu brzdného systému, ať už se jedná o zásadní neodložitelnou opravu nebo pouze počínající problém.

Následující informace slouží pouze k orientačnímu zjištění závady. V případě nutnosti vyhledejte odbornou pomoc v servisu.

Časté závady brzd

Nepřirozené chování vozidla
Možná příčina
Vozidlo táhne ke straně
  • Znečištěné, opotřebené nebo poškozené přední nebo zadní brzdové obložení na jedné straně vozu.
  • Zadřený píst v předním brzdovém třmenu nebo zadřené písty v brzdovém válečku zadního kola.
  • Různé brzdové obložení z jiného materiálu nebo jiného výrobce.(Výrobci většinou používají různou směs třecího materiálu.)
  • Opotřebené nebo poškozené součásti řízení a pérování.
  • Podhuštěné pneumatiky na jedné straně vozu.
Hluk při sešlápnutí brzdového pedálu
  • Třecí obložení předních brzd nebo brzdových čelistí je obroušené až na kovový základ.
  • Zkorodované brzdové kotouče nebo bubny vlivem např. delší odstávky vozu.
  • Nečistoty nalepené mezi brzdovým kotoučem a krytem.
  • Utržené obložení od kovové nosné části brzdového segmentu.
Brzdový pedál se propadá nebo pruží
  • Vadný hlavní brzdový válec, zejména poškozené těsnění pístu.
  • Uvolněné matice pro upevnění hlavního brzdového válce.
  • Vzduch v hydraulickém systému, zejména zavzdušnění brzdové soustavy.
Dlouhý krok brzdového pedálu
  • Automatický samostavěcí mechanismus provozní vůle zadních brzd je mimo provoz.
  • Vadný hlavní brzdový válec.
  • Vzduch v hydraulickém systému.
  • Vadný posilovač brzd nebo jeho ovládací mechanismus.
K zastavení je třeba velký tlak na brzdový pedál
  • Vadný posilovač brzd - poškozená membrána.
  • Poškozená nebo nezajištěná podtlaková hadice od posilovače.
  • Vadné podtlakové čerpadlo - vývěva (diesel).
  • Nevhodný materiál brzdových destiček nebo čelistí.
  • Znečištěné brzdové destičky nebo čelisti.
  • Snížený brzdový účinek může být způsoben i nalepením kovových součástí na třecí materiál brzdových desek. K tomuto efektu často dochází přehřátím brzdového kotouče a následným rychlým ochlazením.
Při brzdění pedál vibruje
  • Vibrující pedál může způsobovat i ABS systém. Nejdříve se ujistěte, zda je vaše vozidlo tímto systémem vybaveno nebo ne. ABS systém lze vypnout vyjmutím příslušné pojistky v pojistkové skříňce. Po vypnutí pojistky brzdění opakujte, a pokud vibrace zmizí, vše je v pořádku.
  • Nadměrná házivost kotoučů nebo bubnů. Tolerance při měření se mohou pohybovat mezi 0.05-0,5 mm v závislosti na velikosti brzdového kotouče nebo bubnu a v závislosti na typu vozidla (osobní automobily mají malou toleranci, nákladní automobily a traktory mohou mít přípustnou házivost větší).
  • Poškozené součásti pérování a řízení (kulové čepy).
  • Uvolněné šroubové spoje brzdového třmenu nebo štítu zadní brzdy.
  • Opotřebené brzdové desky nebo čelisti.
Brzdy se blokují
  • Nevhodně seřízený mechanismus ruční brzdy.
  • Znečištěné obložení brzdových destiček.
  • Vadný omezovací tlakový ventil.
  • Nevhodný třecí materiál brzdového obložení.
  • Zadřené lanovody ruční brzdy při dlouhém stání vozidla.
  • Zkorodované vratné pružiny brzdových čelistí.
  • Utržené brzdové obložení od brzdových čelistí.
  • Uvolněné nýty na brzdovém obložení.

 

Tento web využívá k některým funkcím, jako je přihlašování nebo personalizece reklam, soubory cookie. Také dovolujeme našim důvěryhodným partnerům analyzovat využívání našich stránek. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace